Mødet mellem billbordet Fragments og skulpturen Fiskerkone er mødet mellem to kvinder på cirka samme alder, portrætteret med 78 års mellemrum.
Fragments er en tæt-komprimeret kollage af hudfragmenter printet på presenning. Hudfragmenterne er fra forskellige steder af kunstnerens egen krop og bliver på en måde et stort, komplekst puslespil på 240 x 240 cm.
I Louise Sparres praksis er huden, den taktile sans, et gennemgående tema. Hud er et levende materiale; membranen eller overfladen mellem os og omverdenen. Den er det største organ, vi har, og det er huden, som gør, at vi kan mærke verden. Huden holder skidt og snavs ude og kød, blod og organer på plads. Den fortæller os om varme eller kulde, om velvære eller det modsatte.
Sparres værkproduktion kræser hovedsageligt om fotografiet og skulpturen. Hun har i en årrække eksperimenteret med at sammensmelte de to medier og derved skabe hybrider.
Det sidste år er der blevet vist kunst på billboardet samtidig med, at skulpturen Fiskerkone af Charles Svejstrup Madsen er opstillet på Sydhavn Station. Skulpturen har ellers hjemme på Gl. Strand, men grundet metrobyggeriet står mange offentlige skulpturer for tiden opmagasineret. På foranledning af Udstillingsstedet Sydhavn Station er Fiskerkone blevet hentet frem fra gemmerne og står i dag som et vartegn foran stationen.
Louise Sparre er inviteret af Camilla Rasborg fra USS.