Camilla Nørgård, Helle Kingbird Bjerregaard, Anders Reventlov, Bedwyr Williams, Alen Aligrudic, Sif Hedegård, Jens Axel Beck, Heidi Hove, Ida Elke Kallehave, Laura Sonne Lund, Nemanja Askov og Anne Skole Overgaard
Kurateret af Nemanja Askov fra TITLED og Anne Skole Overgaard fra Udstillingsstedet Sydhavn Station
Fernisering fredag d. 22. marts kl 17 - 21 på både TITLED og Sydhavn Station
Udstillingen er åben 22. marts til 21. april, torsdag til søndag kl. 13 - 18
TITLEDÆgirsgade 4C2200 København N.www.titled.dkUdstillingsstedet Sydhavn StationErnst Kapers Vej 12450 København SV.www.sydhavnstation.infoUdstillingen undersøger om vore rødder afgør hvilken vej vi vælger i livet - eller om “rødder” mere er en immateriel fortælling, et narrativ, end en konkret indflydelse i en verden med stigende globalisering og indbyrdes forbundethed. Nemanja Askov undersøger om et digitalt sted kan udgøre ens hjemstavn. Han laver et vægmaleri fra det gamle computerspil Wolfenstein, hvor man kæmper mod nazisterne. Spillets sneklædte bjerge ligner et romantisk landskabsmaleri – men med en dunkel fæstning på bjergsiden. Udstillingens rum bliver også flertydige – er det paradis – eller helvede på jord? Vejen frem kan lede begge steder hen... Anne Skole Overgaard har malet en norsk SS-officer, som stiftede Frikorps Norge. Det var hendes farmors første mand. Han døde på østfronten ved at gå baglæns ind i deres eget minefelt. Hvordan bevarer man de gode minder i tunge tider? Camilla Nørgård tager udgangspunkt i Ray Bradburys bog “Mælkebøttevin” om hans barndom, hvor erindringen om en magisk sommer bliver bevaret i den gyldne vin. Proces, tid og erindring er en stor del af Camilla Nørgårds værker. Hun vil derfor lave mælkebøttevin - og alle er velkomne, søndag d. 14. april - til at plukke mælkebøtter og lave dem til vin sammen med hende. Helle Kingbird Bjerregaard har brugt ler fra Nørrebro, hvor TITLED ligger, til at lave kopper, som alle har sit eget helt unikke mønster, hvor leret blander sig med det hvide porcelæn. Anders Reventlovs abstrakte værker er fulde af linjer og bevægelse. Titlen er ”Traces of Actions” – og kunst kan netop ses som spor af en handling. Man kunne også spørge os alle hvilke spor vi sætter i andre - og i vores omverden, igennem vore liv. Bedwyr Williams har lavet gratis postkort med satire om turister der ikke respekterer de lokale i Wales hvor han kommer fra. Tilflytteres uvilje imod walisisk truer også et af Europas ældste sprog. Er rødder vigtige at bevare - eller er fortiden noget man vil frigøre sig fra? Svaret er nok forskelligt efter hvem man spørger - og hvor i livet de befinder sig.Udstillingen foregår på to kunstnerdrevne udstillingssteder: Sydhavn Station som blev startet for 11 år siden - og TITLED som blev startet i sommers af bl. a. Nemanja Askov. Han spurgte Anne Skole Overgaard til råds om at drive udstillingssted – og det blev starten på denne fælles udstilling. Fortid, fremtid – og hvordan man lærer af erfaring, er udstillingens omdrejningspunkt. Udstillingen er støttet af Københavns kommunes kunstråd og Statens Kunstfond. Billboard og plakater er støttet af 15. juni Fonden. Tak til Jernbanemuseet og DSB for brug af historiske DSB-plakater. Tak til Kian Karas fra Lars Thrane a/s for lån af sattelit-navigations-system. For yderligere information kontakt Anne Skole Overgaard anne.skole@hotmail.com tlf 28760454
Mælkebøttevin: Søndag 14. april kl 10: Afgang fra Sydhavn Station for at plukke mælkebøtter. Skriv hvis du gerne vil være med. Ankomst Sydhavn Station over middag hvor vi laver mælkebøtterne til vin. Søndag d. 14. april kl 16: Artist talk med Camilla Nørgård med fællesspisning og æblevin.